WANIEY's BLOGSHOP

KAWAN BLOGGERS HEBAT !

HOT & COOL YOO !!!

DOA HARIAN

DOA NABI MUHAMMAD :)
---------------------

YA ALLAH, Ampunkanlah Kesalahanku, Kebodohanku dan Sikapku yang Berlebih-lebihan Dalam Urusanku & Hal-hal yang ENGKAU ketahui..

YA ALLAH, Ampunkanlah Dosa-dosaku Terdahulu dan Dosa-dosa Kemudian Serta Dosa yang Aku Sembunyikan & Aku Tampakan..

ENGKAULAH yang Mendahulukan & Mengakhirkan,
ENGKAU MAHA KUASA atas Segala Sesuatu..
AMIN YA RABBAL ALAMIN

Thursday, September 15, 2011

MENJAWAB SOALAN KAUM HAWA TENTANG NILAI HANTARAN

sejak-sejak tersiarnya berita mengenai nilai hantaran tu 
ramai jugak fb rian nie suka post menda tu.. hahaha kan kan... termasuk la aku...
actually benda nie terpulang kepada individu tu sendiri... aku post nilai hantaran tu pown sesaja utk suka-suka..
macam kelakar bila baca.. kalau nilai hantaran macam tu konfim dan tersangat konfirm nak jual anak :)
jangan terlalu menekan pihak lelaki kalau yang mampu tu xpela kan.. kalau yang tak .. nak macam tu memang xdapat la kan.. gigit jari sampai ke tua.. lagipun nilai hantaran tu ke yang akan 
membuatkan perkahwinan tu tahan lama ?? ada yang berkahwin berpuluh ratus ribu juta riban pon.. 
xsemestinya akan bertahan selamanya.. melainkan perkahwinan yang diredhai oleh ALLAH s.w.t...
keredhaan tu penting dalam kehidupan kita dan jugak keredhaan ibu bapa kita sendiri.. :)

so bagi persoalan pasal nilai hantaran nie.. nie la jawapan untuk soalan tu :)
just for sharing tau.. kalau xsetuju pown xpe.. bukan suh setuju pown.. sebab masing- masing ada peranan dan pendapat kan .. cuba baca dan pikirkan ...
> > > > > 



Mak Cik : "Anak makcik belajar tinggi kat oversea dulu. Makcik taknak letak harga. Tapi biarlah berpatutan. Selalunye yang belajar tinggi dalam lingkungan 20ribu. Tapi inilah satu-satunya anak perempuan makcik. Harap faham-fahamlah ye.. ".

Mat : "Saya paham maksud makcik. Tapi saya harap makcik pun pahamlah ye. Kalau terlampau tinggi, terpaksa ditangguhkan nanti. Biarlah dicepatkan, biar jauh dari maksiat "..

Mak Cik : "Kalau kamu tak mampu, anak makcik ni bukan tak laku. Ada berderet lagi yang tengah tunggu. Kalau harga rendah, nanti apa pulak orang cakap ".

Mat : "Kalau makcik nak jual anak makcik macam jual kereta, kita buat macam ni. Sekarang jugak saya bayar DOWNPAYMENT 2ribu. Saya bawak balik anak makcik, malam ni saya TEST DRIVE dulu semua.. Kalau barang dalam semua bagus, jangan cakap 10ribu.. 12ribu pun saya berani letak. tapi kalau dah LEMAU, ENJIN pon tak bagus.. TUihh!!.. Anak makcik sekali dengan deposit tu makcik boleh simpan!


sekadar untuk perkongsian ok.. tiada kaitan antara yang hidup mahupun yang mati..
sekian. wasalam..

No comments:

Post a Comment

PLACE YOUR ORDER HERE :) TQ

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

TERJAH BLOGGER !