WANIEY's BLOGSHOP

KAWAN BLOGGERS HEBAT !

HOT & COOL YOO !!!

DOA HARIAN

DOA NABI MUHAMMAD :)
---------------------

YA ALLAH, Ampunkanlah Kesalahanku, Kebodohanku dan Sikapku yang Berlebih-lebihan Dalam Urusanku & Hal-hal yang ENGKAU ketahui..

YA ALLAH, Ampunkanlah Dosa-dosaku Terdahulu dan Dosa-dosa Kemudian Serta Dosa yang Aku Sembunyikan & Aku Tampakan..

ENGKAULAH yang Mendahulukan & Mengakhirkan,
ENGKAU MAHA KUASA atas Segala Sesuatu..
AMIN YA RABBAL ALAMIN

Friday, June 15, 2012

info : Catalyst MindStar



Tahukah anda, Catalyst MindStar selain baik untuk kanan-kanak dan para pelajar, ia juga sangat baik untuk wanita yang merancang utk hamil dan sedang hamil. Ini kerana MindStar mengandungin Folic Acid, Ginkgo extract dan Soya bean powder.

Asid folic diperlukan terutama bagi wanita yang merancang untuk hamil, dan tiga bulan pertama selepas hamil. Ia boleh mengurangkan risiko untuk mendapat anak yang cacat terutamanya kecacatan saraf (NTD) , otak (anencephaly) dan saraf tungjang (spina bifida). Kajian telah menunjukkan bahawa, kecacatan ini boleh dikurangkan sehingga 70%. Itulah sebabnya sangat penting untuk kita memakan asid folic semasa hamil. Anenchephaly adalah nama diberikan kapada bayi yang tidak mempunyai tisu otak dan akan mati sejurus selepas ia dilahirkan.

Ginkgo pula terkenal sebagai herba yang sangat bagus untuk mencerdaskan minda kerana bahan yang terkandungan di dalam ginkgo akan menyebabkan saluran darah dalam otak menajdi lancar, justeru membekalkan oksigen yang mencukupi utk otak.

Manakala Kacang Soya membantu menurunkan tekanan darah tinggi, mencegah pre-eclampsia di kalangan ibu mengandung dan meningkatkan bendalir penting di dalam uterus.


No comments:

Post a Comment

PLACE YOUR ORDER HERE :) TQ

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

TERJAH BLOGGER !