WANIEY's BLOGSHOP

KAWAN BLOGGERS HEBAT !

HOT & COOL YOO !!!

DOA HARIAN

DOA NABI MUHAMMAD :)
---------------------

YA ALLAH, Ampunkanlah Kesalahanku, Kebodohanku dan Sikapku yang Berlebih-lebihan Dalam Urusanku & Hal-hal yang ENGKAU ketahui..

YA ALLAH, Ampunkanlah Dosa-dosaku Terdahulu dan Dosa-dosa Kemudian Serta Dosa yang Aku Sembunyikan & Aku Tampakan..

ENGKAULAH yang Mendahulukan & Mengakhirkan,
ENGKAU MAHA KUASA atas Segala Sesuatu..
AMIN YA RABBAL ALAMIN

Wednesday, June 13, 2012

APA ITU VCO???????

VCO = VIRGIN COCONUT OIL / MINYAK KELAPA DARA


Dianggarkan 50% daripada asid lemak (fatty acid) di dalam minyak kelapa adalah asid laurik ( lauric acid) sejenis asid lemak yang berantai sederhana (medium chain fatty acid) yang bersifat anti-virus, anti bakteria dan anti protozoa.

Asid laurik yang terdapat dalam minyak kelapa ini memiliki khasiat serupa dengan susu ibu.

Susu ibu mengandungi juga asid lauric- unsur yang berfungsi memberi ketahanan(immune) kepada bayi yang menyusu ibu. Memakan minyak kelapa terutamanya minyak kelapa dara akan menambahkan daya ketahanan badan seseorang, dimana dengan kekuatan tersebut tubuh akan dapat melawan serangan bakteria,virus dan protozoa yang berpotensi membawa pelbagai penyakit.


**minyak kelapa dara adalah minyak paling sihat di atas muka bumi…..( dipetik daripada dr.bruce fife director of coconut research centre of america…) **lebih kurang 50% daripada asid lemak di dalam lemak kelapa dara adalah asid laurik, yang mempunyai fungsi di mana ianya akan bertukar menjadi monolaurin di dalam badan manusia atau haiwan.

Monolaurin adalah monogliserid anti virus, anti bakteria dan anti protozoa yang digunakan oleh tubuh manusia tau haiwan untuk memusnahkan virus yang disalut lemak seperti hiv….( dipetik daripada dr.mary enig pakar pemakanan dari universiti maryland america )




credit to eazy insyira :)

No comments:

Post a Comment

PLACE YOUR ORDER HERE :) TQ

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

TERJAH BLOGGER !