WANIEY's BLOGSHOP

KAWAN BLOGGERS HEBAT !

HOT & COOL YOO !!!

DOA HARIAN

DOA NABI MUHAMMAD :)
---------------------

YA ALLAH, Ampunkanlah Kesalahanku, Kebodohanku dan Sikapku yang Berlebih-lebihan Dalam Urusanku & Hal-hal yang ENGKAU ketahui..

YA ALLAH, Ampunkanlah Dosa-dosaku Terdahulu dan Dosa-dosa Kemudian Serta Dosa yang Aku Sembunyikan & Aku Tampakan..

ENGKAULAH yang Mendahulukan & Mengakhirkan,
ENGKAU MAHA KUASA atas Segala Sesuatu..
AMIN YA RABBAL ALAMIN

Saturday, October 22, 2011

destinasi jalanan @ TANJUNG BIDARA

hye peeps.. lately nie kan aku suka sangat ke pantai.. tak tau kenapa.. ?? mungkin di situ aku berasa tenang sikit kot.. Melarikan diri daripada segala masalah berkaitan study dan duniawi nie.. ampa semua pun mesti suka ke pantai kan.. terutama kanak-kanak la yang paling seronok sebab dapat mandi sekali..haku nie dah beso nak mandi apa.. p pantai lepak-lepak tengok laut dan ombak..pastu tulis nama dipantai.. :) 


 tringat zaman kanak-kanak aku.. tapi negeri aku xde pantai boleh mandi.. pantai berselut ada lah... hehehe sapa tau cuba tau negeri mana ?? kalau ampa terror la.. :) tapi ada one day.. air tengah pasang.. abah haku berhenti.. aku, abang dan sepupu aku amek kesempatan terjun jugak.. nasib abah tak marah dan merelakan kami semua mandi.. balik basah-basah sebab xbawak baju dan habis gatal badan.. nak sangat mandi kan.. padan la muka .. tue kisah aku masa kecik-kecik.. meh sambung cerita dibawah :)


OK! kali nie destinasi aku adalah PANTAI TANJUNG BIDARA.. @ MELAKA
kalau dari tempat aku ke situ agak jauhla sebab pertama kali menjejakkan kaki di situ... dah nama pun study kat melaka.. memang jalan area melaka jer la yerpp.. bukan apa.. luas perjalanan jauh pemandangan.. at least nanti aku balik kampung kalau orang tanya pernah sampai tak ? aku boleh jawab dengan bangga nyer.. kelas kau jahhh !!  hahah riak tak baik ok ! 

    perjalanan mengambil masa brapa minit aku tatau.. sebab aku drive & aku lupa nak tengok jam.. sampai-sampai kena bayar parking RM2..tapi yang peliknya kan.. slalu kalau mandi pantai mesti pagi-pagi kan.. tapi terbalik pulak.. petang baru ramai ... menduyun-duyun family datang.. suasana dia ok cuma perlu digilap sikit kot.. 
  bak kata peneman aku ... dulu pantai nie hot gila.. ramai orang bagai.. sekarang dah kureng..!  maybe ramai lebih rela melepakkan diri dekat pantai puteri kot sebab dekat sikit dan every weekend ada pasar malam kat situ :) 
hanya beberapa keping gambar yang boleh haku share di sini.. yang lain tu tak boleh sebab pose semua gedix-gedix.. kang termuntah.. lagipun pic nie tentang alam.. back to the nature :)P


No comments:

Post a Comment

PLACE YOUR ORDER HERE :) TQ

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

TERJAH BLOGGER !